
Junior Landcare Farming Programme
Students are the teachers, consumers and entrepreneurs of the future. Thus, their understanding and care for the environment will play a vital role in determining the future of the Earth. 2015, Baba has started to extend their green movement of environmental education to schools through the launching of the Junior Landcare Farming Programme.
In addition to encouraging the teachers and students to start their own vegetable gardens in the school, Baba is also more than willing to provide them with counselling aid and environmental education regularly. Monetary sponsorship is also generously given to the school that has encountered any financial difficulties.
Through this program, Baba has discovered that a lot of schools and teachers are actually very keen and enthusiastic about promoting environmental protection. The same goes for the students who has showed great interest in the subject. The only problem is that they are short of resources to guide them. Hence, it can be described that Baba’s involvement is absolutely timely and necessary.


校园环保农耕教育计划
学生是未来的教师、消费者或企业家,因此他们对环境的理解和爱护将决定地球的未来。从2015年开始,Baba开始启动校园农耕计划,将环境教育和绿色运动扩展到学校。
除了鼓励教师和学生在学校开展自己的菜园外,Baba还教孩子如何通过天然有机的方法,种出健康的蔬菜,在过程中学习如何保护环境和生态。对于遇到经费有限的学校,Baba也会提供一元对一元的资金赞助。
通过这个计划,Baba发现很多学校和教师实际上非常热心和热情地推广环境保护。学生们也表现出了极大的兴趣。唯一的问题是他们缺乏指导资源。因此,可以说Baba的参与是非常及时和必要的。
Program Perkebunan Di Sekolah
Pelajar-pelajar adalah guru, pengguna dan usahawan masa depan. Oleh itu, pemahaman dan penjagaan terhadap alam sekitar memainkan peranan penting dalam menentukan masa depan Bumi. Mulai dari tahun 2015, Baba telah melanjutkan gerakan hijau dalam pendidikan alam sekitar kepada sekolah melalui pelancaran “Program Perkebunan Di Sekolah”.
Di samping menggalakkan guru-guru dan pelajar-pelajar untuk memulakan kebun sayur sendiri di sekolah, Baba juga bersedia untuk memberikan bantuan kaunseling dan pendidikan alam sekitar kepada mereka secara berkala. Penajaan berbentuk kewangan juga diberikan dengan murah hati kepada sekolah yang mengalami masalah kewangan.
Melalui program ini, Baba dapat mengetahui bahawa sebenarnya, banyak sekolah dan guru yang sangat berminat dan bersemangat dalam menggalakkan pemeliharaan alam sekitar. Begitu juga dengan pelajar-pelajar yang telah menunjukkan minat dalam topik ini. Satu-satunya masalah yang mereka hadapi adalah kekurangan sumber untuk membimbing mereka. Oleh itu, penglibatan Baba dalam gerakan hijau ini boleh dikatakan sememangnya diperlukan dan juga tepat pada masanya.